فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) هنوز مجری تلویزیونی مناظرات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ قطعی نشده است «حبيب هشتمين خورشيد»؛ اولين كتاب درباره شهيد رئيسی رونمايی شد فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای نیمه خرداد؛ از «صنوبر» تا «پا به پای آفتاب» رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» یک جای خالی و چند علامت سؤال | درنگی بر دلایل ضعف آثار سینمایی و تلویزیونی با محوریت امام خمینی (ره) اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک»
سرخط خبرها

تجلیل از سیمین‌دخت وحیدی و عباس براتی‌پور، شاعران پیشکسوت

  • کد خبر: ۱۴۹۰۷۲
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
تجلیل از سیمین‌دخت وحیدی و عباس براتی‌پور، شاعران پیشکسوت
به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه، ۱۸ بهمن ماه از سیمین‌دخت وحیدی و عباس براتی‌پور از پیشکسوتان و استادان حوزه شعر تجلیل می شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه شب‌های شعر انقلاب به همراه تقدیر از پیشکسوتان و استادان حوزه شعر «سیمین‌دخت وحیدی و عباس براتی‌پور»، روز سه‌شنبه، ۱۸ بهمن ماه از ساعت ۱۵ در تماشاخانه مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

سیمین‌دخت وحیدی به سال ۱۳۱۲ در «جهرم» فارس به دنیا آمد. او کارشناسی ادبیات دارد و در حوزه‌ هنری، آموزش و پرورش و تربیت معلم خدمت کرده است. قبل از انقلاب شعرهای سیاسی می‌گفت و پس از آن شعرهایش با مضمون انقلاب، حضرت امام (ع)، رزمندگان دفاع مقدس و... بوده است.

مجموعه شعرهای او عبارتند از: «یک آسمان شقایق» ، «حس می‌کنم زندگی را» ، «موج‌های بی‌قرار» و ... تعدادی از آثار گردآوری شده توسط او هم «در قاب گل‌ها» ، «کوثر» ، «چشم بیمار»، «غم دلدار»، «شعر جوان»، «از نگاه آینه ها» و ... نام دارند.

عباسعلی براتی‌پور که به نام عباس براتی‌پور شهرت یافته به سال ۱۳۲۲ ه. ش در تهران متولد شد. او به سال ۱۳۴۱ ه. ش به استخدام نیروی هوایی در آمد. براتی‌پور از اواخر دوران تحصیل در دبیرستان به شعر و شاعری پرداخت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی رسما و به طور جدّی به سرودن شعر همت گماشت و با شرکت در مجالس و محافل ادبی فعالیّت خود را گسترش داد.

مجموعه شعرهای او عبارتند از: «چشم بیمار»، «بر تربت خورشید»، «غم دلدار»، «زمزمه مستی»، «بهت نگاه»، «وعده دیدار»، «کتیبه شکیب »، «سینای سبز عشق»، «باشقایق‌ها برادر»، «عطش عشق»، «داغ تشنگی»، «سوار مشرقی»، «در ساحل علقمه»، «ماه در فرات»، «گزیده ادبیات معاصر ۲۴ »، «زیتون و زخم» و «دل ودریا» و «زمزمه‌ هستی» در سوگ امام خمینی(ره) با همکاری محمدعلی مردانی و خانم سیمیندخت وحیدی نیز از جمله آثار او است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->